سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ جنایتکارى را نزد او آوردند و گروهى فرومایگان با وى بودند ، فرمود : ] خوش مباد چهره‏هایى که جز به هنگام زشتى و شر دیده نشود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :5
کل بازدید :108275
تعداد کل یاداشته ها : 123
103/2/28
12:33 ع

متن و حاشیه افتتاح سی‌امین المپیک در لندن

 

 

 

سی‌امین دوره بازی‌های المپیک تابستانی دیشب از ساعت 19:30 به وقت لندن و 23 به وقت تهران در ورزشگاه اصلی المپیک پارک افتتاح شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر مراسم افتتاحیه رسمی بازیهای المپیک 2012 با حضور سران و مقامات ارشد کشورهای مختلف و بیش از 80 هزار نفر تماشاگر در ورزشگاه اصلی بازیها واقع در منطقه استراتفورد لندن برگزار می شود.

شرکت کنندگان در مراسم افتتاحیه باید روز جمعه، چهار ساعتی را به صورت ایستاده سپری کنند و سپس درون ورزشگاه به رژه بپردازند.

محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان به همراه محمد علی آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک امروز پنجشنبه وارد لندن شدند تا این مراسم را از نزدیک تماشا کنند.

 ایران در تاریخ برگزاری المپیک ها تاکنون 48 مدال مختلف دریافت کرده است.

بلیت مراسم افتتاحیه المپیک شش میلیون تومان!

قیمت بلیت مراسم افتتاحیه سر به آسمان گذاشته و تماشاگری که بخواهد افتتاحیه بازی‌های المپیک را تماشا کند باید 2012 پوند (حدود 6 میلیون تومان) پرداخت کند.

درحالی که ساعاتی دیگر بازی‌های المپیک 2012 افتتاح می‌شود، هم‌چنان تعداد زیادی صندلی خالی وجود دارد و بلیت‌های آن به فروش نرفته‌اند.

درحال حاضر دو نوع صندلی به قیمت‌های 2012 پوند (حدود 6 میلیون تومان) و 1600 پوند (حدود 4 میلیون و 800 هزار تومان) باقی مانده است که اگر فردی در لندن هوس تماشای این مراسم را بکند باید دست به ولخرجی زیادی بزند.

با این‌که هنوز تعداد زیادی از بلیت‌ها به فروش نرفته‌اند، مسوولین برگزاری المپیک لندن اعلام کرده‌اند که قیمت‌ها را پایین نخواهند آورد و اگر صندلی خالی باقی مانده باشد آن را در اختیار جوان‌ها و نیروهای امنیتی که در برگزاری بازی‌ها نقش دارند قرار خواهند داد.

زنگ المپیک در سراسر انگلیس نواخته شد

همزمان با فرارسیدن روز افتتاحیه سی امین دوره بازیهای المپیک، صبح امروز(جمعه) هزاران زنگ به نشانه آغاز این رویداد مهم ورزشی در سراسر انگلیس به صدا در آمد.

نواختن انواع زنگ به مدت سه دقیقه ادامه یافت و کشتی ""ایچ ام اس بلفاست"" که بر روی رودخانه تیمز در مرکز لندن مستقر است نیز چند گلوله توپ به نشانه آغاز المپیک شلیک کرد.

زنگ ساعت مشهور ""بیگ بن"" لندن در مدت سه دقیقه 40 بار به صدا درآمد و توجه گردشگران حاضر در مرکز پایتخت را به خود جلب کرد.

پخش زنده مراسم افتتاحیه از 6 شبکه تلویزیونی

6 شبکه مهم تلویزیونی جهان اقدام به پخش زنده مراسم افتتاحیه المپیک لندن کردند.

شبکه های تلویزیونی الجزیزه اسپرت قطر و ز.د.اف آلمان به عنوان دو شبکه مهم جهان که اقدام به پخش رویدادهای ورزشی جهان می‌کنند، جمعه شب از ساعت 11 به وقت تهران کار پخش مراسم را آغاز کردند.

در کنار این شبکه‌های تلویزیون دولتی انگلیس، شبکه دبی اسپرت، کانال پلاس فرانسه، سی.بی آمریکا و کانال یک اسپانیا نیز اقدام به پخش مراسم افتتاحیه این جشنواره مهم ورزشی جهان کردند.

پیکارهای لندن 2012 از روز جمعه 6 مرداد شروع خواهد شد و تا تاریخ یکشنبه 22 مرداد ادامه خواهد یافت.

گرانی که به واسطه اوضاع بد اقتصادی اروپا این روزها بدجوری دامن مردم قاره سبز را گرفته، پایش به بازی‌های المپیک هم باز شده و به خاطر برگزاری این رقابت‌ها، هزینه‌ها یک بار دیگر چند برابر شده است.

در این بین هیچ کس مستثنی نیست و حتی خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های گروهی که برای پوشش خبری بازی‌های المپیک 2012 عازم لندن شده‌اند هم باید هزینه‌های گزافی را برای تهیه غذا پرداخت کنند.

نکته قابل توجه اینکه خبرنگاران ایرانی در هتل‌هایی در لندن مستقر هستند که فاقد اینترنت است. امری که به مراتب کار خبررسانی را دشوار و خبرنگاران را کلافه کرده است.

از نکات عجیب دیگر نیز عدم وجود یخچال در اتاق‌هاست و مشخص نیست اجناس خوراکی خریداری شده باید در کدام مکان برای حفظ تازگی نگهداری شوند.

سختی کار زمانی بیشتر می‌شود که بدانید برای استفاده از کولرها در گرمای تابستان شرجی لندن باید بهای آن را از پیش بپردازید و از قبل کولرها را شارژ کنید. (در زمستان هم باید وسایل گرم کننده شارژ شوند!)
البته موارد دیگر هم هست که دست به دست هم دادن آنها، مشکلات عدیده‌ای را برای پوشش خبری و تصویری رقابت‌های المپیک 2012 لندن به وجود آورده است.

دهکده بازی‌ها هم دست کمی از محل اقامت خبرنگاران نداشته و در اتاق‌های ورزشکاران هم خبری از کولر و یخچال و خیلی از تجهیزات دیگر نیست.

هنوز دلیل این اقدامات مشخص نیست و همین امر سوالات زیادی را در ذهن متبادر می‌کند. از جمله اینکه چرا برای برگزاری چنین رویداد با عظمت و باشکوهی، امکانات بر خلاف المپیک‌های قبلی از جمله المپیک 2008 پکن در لندن ناقص است، ضمن اینکه چرا بر خلاف گذشته برای رسانه‌ها نیز دهکده‌ای تدارک ندیده‌اند؟
مشکلات زیادی در امر خبررسانی وجود دارد، اما بی‌انصافی است اگر از مرکز رسانه‌ای بازی‌های المپیک در لندن که با امکانات زیاد و تجهیزات به روز در خدمت خبرنگاران است، یادی نشود.

MPC   (مرکز رسانه‌ای مسابقات) تدارک و برنامه ریزی خوبی را برای پوشش هرچه بهتر رقابت‌های المپیک فراهم آورده که در این بین، نظم و انضباط در این مرکز بزرگ رسانه‌ای حرف اول را می‌زند. این موارد باعث می‌شود تا دغدغه‌ای برای ارسال اخبار وجود نداشته باشد، چراکه همه چیز سرجای خود و آماده است.

البته ایران نیز دفتر مجهزی در این مرکز رسانه‌ای دارد و قرار است مهمانان از جمله ورزشکاران و کارشناسان برای ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌هایشان با حضور در این مرکز به صورت زنده با ایران در ارتباط باشند.
از دیگر مواردی که به محض ورود به لندن بیش از سایر موارد مشهود است، بحث ترافیک است. حمل و نقل عمومی لندن در روز گاهاً به واسطه ترافیک فلج کننده‌اش مردم را از رسیدن به کارهایشان در موعد مقرر محروم می‌کند و چه بسا اگر لاین المپیک که ویژه این رقابت‌ها راه‌اندازی شده است، نبود؛ شاید عمده مسابقات هم با تأخیر برگزار می‌شد. همچنین متروی لندن با قدمتی بیشتر از 100 سال آماده جابجایی مسافران برای رسیدن به ورشگاه‌های المپیک است.

ترافیک برای عامه مردم لندن که خیلی به المپیک توجهی ندارند بسیار کند و خسته کننده است اما با وجود لاین المپیک، مسئولان و عوامل اجرایی و تمام افرادی که با این بازی‌ها سر و کار دارند، مشکلی نخواهند داشت.
صحبت از مردم انگلیس به میان آمد. مردمی که خیلی به برگزاری المپیک کاری ندارند و بیشتر مشغول زندگی عادی و روزمره خود هستند اما رسانه‌های تصویری و نوشتاری جزیره به صورت کامل و 24 ساعته تمام اخبار خود را معطوف بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان کرده و زمان نمایش این برنامه‌ها و البته تمام صفحات روزنامه‌ها فقط درباره المپیک است و المپیک.

نکته آخر اینکه همواره از لندن به عنوان شهر بارانی یاد می‌شود با این حال طی چند روز اخیر هوا آفنابی و گرم است. البته امروز اندکی از گرما کاسته شده و شاید طی روزهای آینده، یک بار دیگر لندن به عادت همیشگی خود بازگشته و دوباره بارانی شود.

حاشیه‌های میزبان المپیک در روز افتتاحیه

با شروع بازی‌های المپیک مردم شهر لندن با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 از صبح جمعه و در حالی که قرار است سی‌امین دوره بازی‌های المپیک افتتاح شود، ترافیک سنگینی شهر لندن را فرا گرفته و زندگی مردم عادی را تا حدودی مختل کرده است. شبکه های خبری انگلیس از صبح امروز به ترافیک سنگین در مناطق مختلف شهر لندن اشاره کردند و اعلام کردند که قطارهای زیرزمینی و متروها نیز با هجوم مردم برای استفاده از آنها با جمعیت وسیعی مواجه شدند.

حتی وضعیت از این هم فراتر رفته و برخی از تاکسیران‌های لندن دست به تجمع زدند و خواستار اجازه عبور از خطوط مخصوص المپیک شده‌اند.

با وجود این که المپیک 2008 پکن در شرایطی بسیار عالی برگزار شده بود و تمامی امکانات لازم به طور رایگان در اختیار ورزشکاران و خبرنگاران قرار می گرفت در لندن امکانات بسیار محدودی به صورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان در این دوره از بازی‌ها قرار گرفته و برای هر چیزی در اینجا به جز نفس کشیدن باید پول پرداخت کرد! به طور مثال در مرکز خبری بازی‌ها که حدود پنج هزار خبرنگار و عکاس حضور دارند، تنها یک آب سردکن قرار داده شده و برای هر چیز دیگری باید پول پرداخت کرد.

رایط هتل‌های خبرنگاران نیز اصلا مناسب نیست و در یکی از هتل‌هایی که از سوی IOC   تایید شده و خبرنگارانی از ایران و کشورهای دیگر حضور دارند، اتاق‌ها فاقد دستگاه‌های تهویه هوا، یخچال و تلفن هستند و برای اینترنت نیز باید مبلغ قابل توجهی پرداخت شود.

حدود پنج هزار خبرنگار و عکاس در لندن مستقر شده‌اند تا بازی‌های المپیک را پوشش دهند. البته این آمار جدا از تعداد زیادی از خبرنگاران و تصویربرداران رسانه‌های تصویری است.

در حالی که پس از یک ماه بارش باران در لندن هوای این شهر چند روزی آفتابی بود، از امروز و درست از روز افتتاح بازی‌ها آسمان ابری شده و پیش‌بینی می‌شود در زمان افتتاحیه بارش باران آغاز شود.

همچنین برخی از مردم معترض یکی‌، دو کشور آسیای جنوب شرقی برگزاری المپیک در لندن را مغتنم شمردند و برخی تجمعات اعتراض آمیز در مقابل هتل‌هایی که مسئولان کشورشان اقامت کرده‌اند، برگزار کردند. که البته این تجمع‌ها با کنترل پلیس همراه بود.

از دهکده بازی‌ها و مرکز خبری بازی‌های المپیک به شدت محافظت می‌شود و حتی خبرنگاران برای ورود به مرکز خبری توسط نیروهای نظامی تحت بازرسی بسیار دقیق قرار می‌گیرند و تمامی وسایل آنها چک می‌شود. گفته می‌شود سه هزار آی دی کارت برای نیروهای نظامی در برگزاری بازی‌ها صادر شده است.

همچنین برخی از مواقع فضای امنیتی المپیک مشهود می‌شود. هلیکوپتر‌های به گشت زنی در اطراف دهکده می‌پردازند.

 

 


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سالهاست میروم بر لب ساحل اما ساحل هم میشکند میگوید من هم مثل تو ام. لب به لب میخرد و گوید ز اسرار دلم چه کسی میداند راز عالم در چیست؟ تا رسم هر که بگویم دل من او بگوید دل من تا رسم بر لب ساحل ، ساحلم میشکند میگوید من هم مثل تو ام عزیزان هرچند ما تازه کاریم سری به ما بزنید. با تشکر