سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ، شخصی را دوست دارد که در میان جمعیّت، بی آن که هرزه درایی کند و ناسزایی گوید، شوخ باشد، با تفکّرش تنها شود، با عبرت ها خلوت گزیند، و با نماز، شب زنده داری کند . [امام باقر علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :11
کل بازدید :108034
تعداد کل یاداشته ها : 123
103/2/7
7:5 ص

ین صحبت کردن قدم بزنیداین قانون را برای خود تصویب کنید که هر بار تلفن همراه یا منزل شما زنگ می‌خورد باید حین صحبت کردن در خانه قدم بزنید. به این ترتیب روزی 5 تا 10 دقیقه به تحرکتان افزوده می‌شود.
2- به جای نامه فرستادن به دیدن دوستان برویدبررسی‌های محققان مرکز تحقیقاتی استانفورد نشان داده است کسانی که به جای رفتن و ملاقات کردن دوستان‌شان به آنها نامه می‌فرستند یا زنگ می‌زنند طی 10 سال 5 کیلو به وزنشان افزوده می‌شود.
3- جلوی تلویزیون دمبل بزنیداگر صبح‌ها عادت به دیدن تلویزیون دارید یک وزنه ردارید و هر بار که آگهی تبلیغاتی پخش می‌شود دمبل بزنید. همین حرکات کم وکوتاه نتایج شگرفی در درازمدت دارند.
4- قدم‌شمار در دست بگیرید یک قدم‌شمار در دست بگیرید و میزان قدم‌هایی که در طول روز برمی‌دارید را
محاسبه کنید به این ترتیب زندگی خود را به سادگی به دو قسمت می‌کنیم: بخش فعال و بخش غیرفعال محاسبه کنید کدام بخش از زندگی شما بخش وسیع‌تری را به خود اختصاص داده است.با برداشتن قدم‌های بیشتر کالری بیشتری از دست می‌دهید و سلامت عمومی و سلامت قلب و عروق خود را تضمین می‌کنید.

5- روی یک توپ بزرگ نشسته کار کنیدوقتی می‌خواهید با کامپیوتر کار کنید به جای صندلی روی یک توپ بزرگ بنشینید به این ترتیب ماهیچه‌ها و پاهای شما برای حفظ تعادل مجبورند بیشتر فعالی کنند.
6- در محل کار یک لیوان کوچک داشته باشیدوقتی لیوان شما کوچک باشد مجبورید برای خوردن آب یا چای چند مرتبه از روی صندلی بلند شوید و مسافتی را بپیمایید.
7- کالری مصرفی را محاسبه کنیدبرخی دستگاه‌ها مثل قدم‌شمار وجود دارد که با محاسبه میزان
مسافت و سرعت حرکت شما میزان کالری مصرفی را مشخص می‌کند. این دستگاه‌ها می‌توانند مشوقان خوبی برای شما باشند.
8- ران‌هایتان را ماساژ دهیدوقتی در اتومبیل یا محل کارتان نشسته‌اید می‌توانید با دستی که آزاد است ران پایتان را ماساژ دهید این کار به زیبا و خوش‌فرم شدن ران‌هایتان کمک می‌کند.
9- 2 مرتبه در روز ورزش کنیداگر کار شما به گونه‌ای است که نمی‌توانید به اندازه کافی تحرک داشته باشید سعی کنید زمان تحرک خود در روز را به 2 قسمت کنید.
به جای آنکه یک ساعت بعد از شام پیاده‌روی کنید نیم ساعت صبح و نیم ساعت  بعدازظهر این کار را انجام دهید. بررسی‌ها نشان داده این کار سبب تحریک
بهتر متابولیسم می‌شود.
10- بخندیدآیا می‌دانستید برای هر خنده،
دیافراگم 100 حرکت انجام می‌دهد که مساوی 10 دقیقه انجام ایروبیک است.
خندیدن محرک متابولیسم است. پس بی‌دلیل هم که شده کمی بخندید.
11-
ایستاده کار کنیداگر می‌توانید در دفتر کارتان یک تردمیل بگذارید و اگر
نمی‌توانید سعی کنید هر چند ساعت یک بار 10 دقیقه ایستاده کار کنید. به این
ترتیب هم سلامت کمرتان تضمین می‌شود و هم کالری بیشتری می‌سوزانید.
12-
اندام‌ها را تکان دهیدوقتی پشت میز کارتان هستید سعی کنید پاها، دست‌ها،
انگشتان، مچ و ... را تکان دهید. این کار به سوزاندن بیشتر کالری کمک
می‌کند.


92/1/29::: 3:57 ع
نظر()
  
  

 خواص رزماری, خواص گیاه رزماری, روغن رزماری

 استشمام کردن گیاهان می تواند به بیماران کمک کند که داروی خود را سر وقت مصرف کنند و یا حتی به افراد فراموشکار کمک کند تا تولد دوستانشان را سر وقت تبریک بگویند.
 در یک سری آزمایشهای انجام شده با روغن عصاره رزماری، مشخص شده است که این گیاه شانس به خاطرآوردن انجام کارهایی را در آینده 60 تا 75 درصد درمقایسه با افرادی که این روغن را بو نکرده اند، افزایش داده است.
سایر تحقیقات نیز نشان می دهد که این روغن سطح هوشیاری را افزایش داده و به تقویت حافظه بلند مدت کمک می کند.
ارتباط رزماری با حافظه از مدتها پیش مطرح شده است به طوری که شکسپیر این مسئله را در نمایشنامه هملت هم مطرح کرده است. این گیاه در علم پزشکی مدرن به عنوان مسکن خفیف و مشکلات هاضمه و میگرن به کار می رود.
یک تیم از روانشناسان دانشگاه نورثومبریا در نیوکاسل بریتانیا اثرات روغن عصاره رزماری را بررسی کردند.

 

دکتر مارک ماس که قرار است نتایج این تحقیقات را در همایش انجمن روانشناسی بریتانیا اعلام کند گفت: مزایای استفاده از عطرها از طریق تحقیقات علمی مشخص می شود.
وی افزود: در این تحقیق ما روی حافظه مربوط به آینده متمرکز شدیم، حافظه ای که دربرگیرنده توانایی به خاطر آوردن رویدادهایی است که قرار است در آینده رخ دهد و کارهایی که قرار است در آینده سر وقت انجام شوند. این توانایی برای علمکرد روزانه حائز اهمیت است.
روغن عصاره رزماری در اتاقی آزمایش شد که در آن یک دستگاه خوشبو کننده هوا وجود داشت تا 5 دقیقه پیش از ورود افراد مورد آزمایش روشن شد.
66 نفر در این تحقیقات شرکت کردند که به طور تصادفی تعدادی از آنها در اتاقی با عطر رزماری و اتاقی بدون هیچ عطری قرار گرفتند.
در هرکدام از اتاقها شرکت کنندگان آزمایشی که مربوط به ارزیابی عملکرد حافظه مربوط به آینده بود را انجام دادند.
این آزمایشها دربرگیرنده کارهایی چون پنهان کردن اشیاء و درخواست رای یافتن آنها در پایان جلسه آزمایشی نیز بود. همه آزمایش شوندگان سلامت و بزرگسال بودند.
نتایج این آزمایشها نشان می داد که عملکرد شرکت کنندگان در اتاقی که عطر رزماری در آن به مشام می رسد درباره کارهای مربوط به حافظه آینده بهتر از عملکرد شرکت کنندگانی بوده است که در اتاق بدون عطر قرار داشتند.
تحقیقات پیشین نشان می دهد که مولکولهای فرار عصاره روغنها از راه بینی جذب جریان خونی می شوند. این مواد عصب بویایی را به طور مستقیم در بینی تحریک می کند که این امر در عملکرد مغز نیز تأثیرگذار است.


  
  

خواص چای زعفران , فواید چای زعفران

خواص های جالب و موثر چای زعفران

زعفران گیاهی است بومی اروپا و آسیا که اغلب به صورت خشک شده به عنوان ادویه و دم کرده استفاده می شود. همان طور که همه ی شما خوب می دانید این ادویه خیلی هم گران است. دلیل آن هم این است که حدود 400 هزار کلاله ی گیاه زعفران، تنها یک کیلوگرم از این ادویه را در اختیار ما قرار می دهد.
اگر چه زعفران اخیراً به دلیل گران بودن و آگاهی و شناخت مردم از دیگر گیاهان دارویی که علاوه بر این که خواص خوبی دارند و به اندازه ی زعفران هم گران نیستند، محبوبیت قبلی خود را از دست داده اما به هر حال این گیاه دارای خواص درمانی متعددی است که در ادامه برخی از آن ها را ذکر می کنم.

 

کاهش درد قاعدگی:
در سال های گذشته، زعفران به عنوان یک محرک برای تحرک قاعدگی در زنانی که عادت ماهیانه ی منظمی نداشتند، استفاده می شد. دم کرده ی گیاه زعفران هم چنین برای کاهش خون ریزی رحم، تسهیل خونریزی و کاهش درد ناشی از قاعدگی به کار برده می شود.

البته این چای نباید توسط زنان باردار مصرف شود چرا که در تعدادی از تحقیقات دیده شده است که موجب سقط خود به خودی جنین می شود.

ضد افسردگی:
چای زعفران برای درمان افسردگی نیز استفاده می شود. گزارش شده است که دریافت مقدار زیادی از دم کرده و یا ادویه ی زعفران موجب احساس شادی و خوشحالی می شود.

پیشگیری از سرطان:
زعفران حاوی کاروتنوئیدها است و بر طبق یافته های علمی، این کاروتنوئیدها ایجاد واکنش های مختلفی در برابر کارسینومای سرطانی، توده های بدخیم سرطانی (سارکوما) و لوکمی در انسان ها می کنند.

سلامت قلب:
بر طبق مطالعات انجام شده، گزارش شده است که چای زعفران از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیری می کند و به این ترتیب از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

تسکین دردهای شکمی:
دم کرده ی زعفران برای دردهای متوسط تا شدید شکمی و قسمت فوقانی شکم موثر است. همچنین دردهای غشای روده ی بزرگ را نیز آرام می کند.

کاهش فشار خون:
دم کرده ی زعفران حاوی موادی است که به آن کروستین می گویند که فشار خون را پایین می آورد. به همین دلیل زعفران به پیشگیری از افزایش فشار خون کمک می کند.

خلط آور:
دم کرده ی زعفران موجب تحریک استفراغ و سرفه به منظور تسکین درد سینه، گلو و معده می شود.

فواید دیگر:
چای زعفران برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند آسم، سرفه، خشکی پوست، حمله عصبی، گاز معده، سوزش سردل، بی خوابی و انزال زود رس مفید است.
از دیگر فواید زعفران این است که موجب رشد موهای پشت سر به صورت موضعی می شود.


  
  

ورم پا,درمان ورم پا,درمان گیاهی ورم پا

 

 

بعضی از گیاهان برای درمان ورم پا و گردش خون در پا مفید است و احتباس آب بدن را از بین می برد. برای درمان ورم پا می توان از گیاهان به صورت تنتوره، دم کرده یا خیسانده استفاده کرد.
جعفری: به نقل از سایت «هلث نیوز»، این گیاه ادرارآور حاوی ماده معدنی، ویتامین و کلروفیل است که برای سلامت بدن مفید است. این گیاه را می توان به همراه غذا یا همراه با سالاد مصرف کرد.

 

قاصدک: از احتباس آب جلوگیری می کند. خاصیت مدر آن، آب اضافه بدن را دفع می کند و در نتیجه ورم پا از بین می رود. این گل را می توان به صورت دم کرده مصرف کرد.
ژینکو: با بهبود بخشیدن به گردش خون، میزان احتباس آب را در پاها کاهش می دهد. اگر دچار مشکلات مرتبط با گردش خون هستید قبل از مصرف این گیاه با متخصص گیاهان مشورت کنید. این گیاه برای رفع مشکل گردش خون در پا بسیار سودمند است.
نعناع: قرار دادن پا در آب نعناع، خستگی و ورم پا را از بین می برد. لازم است 2طشت یکی حاوی آب گرم و کمی روغن نعناع و دیگری آب سرد حاوی روغن نعناع آماده کنید. ابتدا پا را در طشت آب سرد و پس از یک دقیقه پا را در آب گرم قرار دهید.


  
  

مانند یک بهار....


مانند یک عبور....

از راه می رسی و مرا تازه می کنی.


همراه تو هزار عشق از راه می رسد

همراه تو بهار...

بردشت خشک سینه من سبز می شود.


وقتی تو می رسی....

در کوچه های خلوت و تاریک قلب من ...

مهتاب می دمد...


وقتی تو می رسی...

ای آرزوی گم شده بغض های من...

من نیز با تو به عشق می رسم


  
  

خدایا

من دلم قرصه!

کسی غیر از تو با من نیست ...

خیالت از زمین راحت...

حتی روز روشن نیست...

کسی اینجا نمیبینه که دنیا زیر چشماته

یه عمره یادمون رفته زمین دار مکافاته

فراموشم شد گاهی که این پائین چه ها کردم

که روزی باید از اینجا به پیش تو برگردم

خدایـــــا

وقت برگشتن یکم با من مدارا کن

شنیدم گرمه آغوشت...

اگه میشه منم جا کن


  
  

ـ آیا میدانید: اولین سیستم استخدام دولتی به صورت لشگری و کشوری به مدت 40 سال خدمت و سپس بازنشستگی و گرفتن مستمری دائم را کورش کبیر در ایران پایه گذاری کرد.

 

ـ آیا میدانید : کمبوجبه فرزند کورش بدلیل کشته شدن 12 ایرانی در مصر و اینکه فرعون مصر به جای عذر خواهی از ایرانیان به دشنام دادن و تمسخر پرداخته بود ، با 250 هزار سرباز ایرانی در روز 42 از آغاز بهار 525 قبل از میلاد به مصر حمله کرد و کل مصر را تصرف کرد و بدلیل آمدن قحطی در مصر مقداری بسیار زیادی غله وارد مصر کرد . اکنون در مصر یک نقاشی دیواری وجود دارد که کمبوجیه را در حال احترام به خدایان مصر نشان میدهد. او به هیچ وجه دین ایران را به آنان تحمیل نکرد و بی احترامی به آنان ننمود.

 

ـ آیا میدانید : داریوش کبیر با شور و مشورت تمام بزرگان ایالتهای ایران که در پاسارگاد جمع شده بودند به پادشاهی برگزیده شد و در بهار 520 قبل از میلاد تاج شاهنشاهی ایران رابر سر نهاد و برای همین مناسبت 2 نوع سکه طرح دار با نام داریک ( طلا ) و سیکو ( نقره) را در اختیار مردم قرار داد که بعدها رایج ترین پولهای جهان شد

 

ـ آیا میدانید : داریوش کبیر طرح تعلمیات عمومی و سوادآموزی را اجباری و به صورت کاملا رایگان بنیان گذاشت که به موجب آن همه مردم می بایست خواندن و نوشتن بدانند که به همین مناسبت خط آرامی یا فنیقی را جایگزین خط میخی کرد که بعدها خط پهلوی نام گرفت .

 

ـ آیا میدانید : داریوش در پایئز و زمستان 518 - 519 قبل از میلاد نقشه ساخت پرسپولیس را طراحی کرد و با الهام گرفتن از اهرام مصر نقشه آن را با کمک چندین تن از معماران مصری بروی کاغد آورد

 

ـ آیا میدانید : داریوش بعد از تصرف بابل 25 هزار یهودی برده را که در آن شهر بر زیر یوق بردگی شاه بابل بودند آزاد کرد

 

ـ آیا میدانید : داریوش در سال دهم پادشاهی خود شاهراه بزرگ کورش را به اتمام رساند و جاده سراسری آسیا را احداث کرد که از خراسان به مغرب چین میرفت که بعدها جاده ابریشم نام گرفت

 

ـ آیا میدانید : اولین بار پرسپولیس به دستور داریوش کبیر به صورت ماکت ساخته شد تا از بزرگترین کاخ آسیا شبیه سازی شده باشد که فقط ماکت کاخ پرسپولیس 3 سال طول کشید و کل ساخت کاخ 80 سال به طول انجامید

 

ـ آیا میدانید : داریوش برای ساخت کاخ پرسپولیس که نمایشگاه هنر آسیا بوده 25 هزار کارگر به صورت 10 ساعت در تابستان و 8 ساعت در زمستان به کار گماشته بود و به هر استادکار هر 5 روز یکبار یک سکه طلا ( داریک ) می داده و به هر خانواده از کارگران به غیر از مزد آنها روزانه 250 گرم گوشت همراه با روغن - کره - عسل و پنیر میداده است و هر 10 روز یکبار استراحت داشتند

 

ـ آیا میدانید : داریوش در هر سال برای ساخت کاخ به کارگران بیش از نیم میلیون طلا مزد می داده است که به گفته مورخان گران ترین کاخ دنیا محسوب میشده . این در حالی است که در همان زمان در مصر کارگران به بیگاری مشغول بوده اند بدون پرداخت مزد که با شلاق نیز همراه بوده است

 

ـ آیا میدانید : تقویم کنونی ( ماه 30 روز ) به دستور داریوش پایه گذاری شد و او هیاتی را برای اصلاح تقویم ایران به ریاست دانشمند بابلی "دنی تون" بسیج کرده بود . بر طبق تقویم جدید داریوش روز اول و پانزدهم ماه تعطیل بوده و در طول سال دارای 5 عید مذهبی و 31 روز تعطیلی رسمی که یکی از آنها نوروز و دیگری سوگ سیاوش بوده است

 

ـ آیا میدانید : داریوش پادگان و نظام وظیفه را در ایران پایه گزاری کرد و به مناسبت آن تمام جوانان چه فرزند شاه و چه فرزند وزیر باید به خدمت بروند و تعلیمات نظامی ببینند تا بتوانند از سرزمین پارس دفاع کنند

 

ـ آیا میدانید : داریوش برای اولین بار در ایران وزارت راه - وزارت آب - سازمان املاک -سازمان اطلاعات - سازمان پست و تلگراف ( چاپارخانه ) را بنیان نهاد

 

ـ آیا میدانید : اولین راه شوسه و زیر سازی شده در جهان توسط داریوش ساخته شد

 

ـ آیا میدانید : داریوش برای جلوگیری از قحطی آب در هندوستان که جزوی از امپراطوری ایران بوده سدی عظیم بروی رود سند بنا نهاد

 

ـ آیا میدانید : فیثاغورث که بدلایل مذهبی از کشور خود گریخته بود و به ایران پناه آورده بود توسط داریوش کبیر دارای یک زندگی خوب همراه با مستمری دائم شد

 

ـ آیا میدانید : در طول سلطنت داریوش کبیر 242 حکمران بر علیه او شورش کرده بودند و او پادشاهی بوده که با 242 مورد شورش مقابله کرد و همه را بر جای خود نشاند و عدالت را در سرتاسر ایران بسط داد . او در سال آخر پادشاهی به اندازه 10 میلیون لیره انگلستان ذخیره مالی در خزانه دولتی بر جای گذاشت

 

ـ آیا میدانید : داریوش در سال 521 قبل از میلاد فرمان داد : من عدالت را دوست دارم ، از گناه متنفرم و از ظلم طبقات بالا به طبقات پایین اجتماع خشنود نیستم

یه سری عکس قدیمی هم گذاشتم در ادامه مطلب حتما دیدن فرمایید.نظر فراموش نشه.

  ادامه مطلب...

  
  

بانو کاساندان دختر فرناسپه از شاهدختان خاندان هخامنشی بود. وی از اصالت ایرانی برخوردار بود. او همسر و همراه و همفکر همیشگی بزرگ مردی به نام کوروش بود. کوروش بزرگ در طول زندگی خود فقط یک زن اختیار کرد و او کاساندان نام داشت.

کاساندان قبل از کورش درگذشت و بعد از او کورش در اندوهی فراوان ماند و برای همیشه و به احترام همسرش تنهایی را برگزید. کوروش کاساندان را بسیار دوست میداشت.هنگام مرگ کاساندان در بابل 6 روز عزای عمومی اعلام شد.مقبره کاساندان در پاسارگاد ، در کنار آرامگاه کوروش بزرگ می‌باشد.

پس از کورش بزرگ او نخستین شخصیت قدرتمند کشور بزرگ ایران بود. کاساندان ملکه 28 کشور آسیائی بود که کورش بزرگ بر آنها پادشاهی می کرده است. مورخین یونانی و گزنفون از وی با نیکی و بزرگ منشی یاد می کرده اند.

کاساندان ملکه ایران 5 فرزند با نام های کمبوجیه ، بردیا ، آتوسا ، رکسانه و ارتیستونه داشت.

پسر بزرگ کاساندان و کورش، کمبوجیه دوم، جهانگشایی کرد و مصر را به امپراتوری هخامنشیان افزود. بردیا نیز مدتی کوتاه بر تاج تخت نشست. اما آتوسا را بی‌شک باید با دیدی دگر نگریست. چرا که دختر کورش بودن چنان «جایگاه ویژه ای» به او بخشید که داریوش بزرگ او را به همسری خویش برگزید. و فرهیختگی و درایت آتوسا در تمام طول تاریخ زبانزد شد.

بی شک کاساندان مادری بزرگ بود که چنین فرزندان بزرگی پرورش داد که هر یک نامی نیک در تاریخ دارند. وی همچنین همسری نمونه بود چرا که در همه مراحل سخت دوشادوش کوروش کبیر حضور داشت و همراه همیشگی او بود.

نوشته های تاریخی نشان می دهد که کوروش نه تنها در امور سپاهیگری دارای نبوغ نظامی و در جهانگشایی و کشور داری بسیار انسان دوست و نوع پرور بوده بلکه در امور خانوادگی نیز یکی از وفادارترین مردان روزگار بوده است.

در مرگ این بانوی بزرگ همچنان اختلاف نظر وجود دارد برای نمونه آقای غیاث آبادی آورده اند که :

درگذشت کاساندان، بانوی کورش: 21 اسفند ایرانی، 26 آدار آرامی، 19 مارس میلادی، . (شماره این روز را به دلیل تخریب متن کتیبه نمی‌توان خواند. اما به احتمال در روز پیش از آغاز سوگواری بوده است که با شش روز سوگواری، یک دوره هفت روزه تکمیل می‌شده است).

هرودوت و چند تن ار تاریخ نویسانان مشهور می نویسند :

مصریان به منظور این که شکست خود را از ایرانیان به نحوی جبران کنند شهرت دادند که کوروش دختر آماژیس فرعون مصر را برای ازدواج خواستگاری کرده است اما فرعون مصر بجای آمازیس دختر زیباروی اپرس فرعون سابق مصر به نام نی یتیس را که خود او برانداخته بود برای کوروش فرستاد و کمبوجیه از نی یتیس متولد شده است .

اما داستان مذکور را مصریان برای دلخوشی خود جعل کرده بودند تا از شدت خفتی که بر اثر شکست بوسیله ایرانیان تحمل کردند کاسته باشند . زیرا اولا همه می دانستند که ولیعهد ایرانی باید پارسی و از خاندان سلطنتی باشد و ثانیا همه آگاه بودند که مادر کمبوجیه کاساندان هخامنشی بوده است.


  
  

 

شما یادتون نمیاد تو دبستان زنگ تفریح که تموم می شد مامورای آبخوری دیگه نمی ذاشتن آب بخوریم

 شما یادتون نمیاد، اون موقعها یکی میومد خونه مون و ما خونه نبودیم، رو در مینوشتن: آمدیم منزل، تشریف نداشتید!!!

 

شما یادتون نمیاد، تو راه مدرسه اگه یه قوطی پیدا میکردیم تا خود مدرسه شوتش میکردیم …

 

شما یادتون نمیاد، دبستان که بودیم، هر چی میپرسیدن و میموندیم توش، میگفتیم ما تا سر اینجا خوندیم :دی

 

شما یادتون نمیاد، خانم خامنه ای (مجری برنامه کودک شبکه یک) رو با اون صورت صاف و صدای شمرده شمرده اش

 

شما یادتون نمیاد: تو دبستان سر کلاس وقتی گچ تموم میشد، خدا خدا میکردیم معلم به ما بگه بریم از دفتر گچ بیاریم

همیشه هم گچ های رنگی زیر دست معلم زود میشکست، بعدم صدای ناهنجار کشیده شدن ناخن روی تخته سیاه

 

شما یادتون نمیاد، قدیما تلویزیون که کنترل نداشت، یکی مجبور بود پایین تلویزیون بخوابه با پاش کانالها رو عوض کنه

 

شما یادتون نمیاد، اون موقعها مچ دستمون رو گاز می گرفتیم، بعد با خودکار بیک روی جای گازمون ساعت می کشیدیم .. مامانمون هم واسه دلخوشیمون ازمون می پرسید ساعت چنده، ذوق مرگ می شدیم

 

شما یادتون نمیاد، وقتی سر کلاس حوصله درس رو نداشتیم، الکی مداد رو بهانه میکردیم بلند میشدیم میرفتیم گوشه کلاس دم سطل آشغال که بتراشیم

 

شما یادتون نمیاد، دوست داشتیم مبصر صف بشیم تا پای بچه ها رو سر صف جفت کنیم…

 

شما یادتون نمیاد: خانوم اجازهههههههه سعیدی جیش کرددددددد

 

شما یادتون نمیاد، پاکن های جوهری که یه طرفش قرمز بود یه طرفش آبی، بعد با طرف آبیش می خواستیم که خودکارو پاک کنیم، همیشه آخرش یا کاغذ رو پاره می کرد یا سیاه و کثیف می شد.

 

شما یادتون نمیاد: از جلو نظااااااااااااااااام …

 

شما یادتون نمیاد، آرزومون این بود که وقتی از دوستمون می پرسیم درستون کجاست، اونا یه درس از ما عقب تر باشن

 

شما یادتون نمیاد تو دبستان وقتی مشقامونو ننوشته بودیم معلم که میومد بالا سرمون الکی تو کیفمونو می گشتیم میگفتیم خانوم دفترمونو جا گذاشتیم!!

 

شما یادتون نمیاد، برگه های امتحانی بزرگی که سر برگشون آبی رنگ بود و بالای صفحه یه “برگه امتحان” گنده نوشته بودن

 

شما یادتون نمیاد اون روز هایی که هوا برفی و بارونی بود ناظم مدرسه میگف امروز صف

نیست مستقیم برید سر کلاس

 

شما یادتون نمیاد ماه رمضون که میشد اگه کسی می گفت من روزه ام بهش میگفتیم: زبونتو در بیار ببینم راست میگی یا نه !


  
  
   1   2      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سالهاست میروم بر لب ساحل اما ساحل هم میشکند میگوید من هم مثل تو ام. لب به لب میخرد و گوید ز اسرار دلم چه کسی میداند راز عالم در چیست؟ تا رسم هر که بگویم دل من او بگوید دل من تا رسم بر لب ساحل ، ساحلم میشکند میگوید من هم مثل تو ام عزیزان هرچند ما تازه کاریم سری به ما بزنید. با تشکر